Mint beszámoltunk róla sikeres és eredményekben gazdag élményekkel tért haza Szántó Niki és Lakatos Zoltán a horvát drift bajnokság 2. futamáról. Talán emlékeznek sokan, hogy 4 évvel ezelőtt még csodájára jártunk a horvát drift életnek és Josip Zagar csodaszép S13-asa láttán is páran odapisiltek ahova nem kellene. Nos, azóta teltek múltak az évek, épp ezért megkérdeztük a magyar (fő)szereplőket, hogy mi a helyzet déli szomszédunknál.
Milyen volt Horvátországban versenyezni?
Niki: Nagyon jól éreztük magunkat. Nem volt túl messze, 4-6 óra alatt kint voltunk. Sajnos ATA Carnet szükséges a határátlépéshez, így a papírmunka elég időigényes volt!
LakyBoy: minden nagyon szuper volt, jól éreztük magunkat!
Hogy tetszett a pálya? Hol volt a verseny?
Niki: A versenyt egy reptéren rendezték. Kis pálya volt, de izgalmas verseny lett a résztvevő versenyzők által. Ez volt az első versenyük abban a városban. Szerintem a hely több lehetőséget is kínált volna a pálya kialakítását illetően.
LakyBoy: A pálya elég egyszerű volt nekünk, de igazából nem volt rossz. A bekezdésnél 3-as teligázon tiltásban mentem.
Milyen volt a szervezés?
Niki: A technikai felszereltséget tekintve még kell fejlődniük (pl.: nem volt rádió a pályabíróknál), viszont nagyon odafigyeltek mindenre, és lelkesek voltak, ami az egész versenyen érezhető volt! A biztonságot nagyon komolyan vették, talán túlságosan is, így az edzés kicsit lassabban ment, de nem voltak megállások, szünetek. Gördülékenyen ment minden!
LakyBoy: Nagyon jó volt és rugalmas, de a biztonságra nagyon rámentek! Irtózatosan szigorúan vettek mindent, de ezáltal jól kézben tartották a versenyt.
Mit tudsz mondani az ellenfelekről? Milyen a horvát drift?
Niki: Nem volt túl nagy mezőny, de akik a Top8-ban voltak erősnek bizonyultak. A két horvát Burn-s E-30-at már ismertük, mivel voltak Magyarországon, talán Máriapócson. A top nyolcba még két horvát AE86 is bekerült, akiknek kedvezett a kis pálya. A versenyen részt vett a szerb Goran Simic és az olasz Marco Blascutta is!
LakyBoy: Sajnos magyar viszonylathoz képest néző nem volt sok a versenyen, olyan 500 és 1000 közé tenném a létszámukat. Az ellenfelek edzésnap elég gyengének tűntek, de másnapra felszívták magukat. Két komolyabb hazai pilóta volt, a többi horvát versenyző átlagosnak mondható, átlagos autókkal. Ja és persze az olasz Marco aki nagyon jó volt, meg is nyerte a versenyt.
Hogyan szuperált az autó?
Niki: Sajnos az autóval ismét volt dolgunk. Az edzésnapon pár kör után lerobbant a viszkóm. A lapát sorozatlövéssel kifigyelt a motorháztetőn és szétvágott mindent amit ért, köztük a hűtőt is. Viszkót még délután, hűtőt este kaptunk. Így a szerelés, még másnap reggel, az utolsó pillanatokban is folyt. A hűtő túl nagy volt, ezért csak keresztben fért el és a viszkót ki kellett iktatni. Viszont kaptunk egy Nissanról levett elektromos ventilátort amivel már normál hőfokon üzemelt a motor. Ezúton is köszönöm a segítséget a csapatnak főként Tominak és Petinek, akik egész este szereltek, hogy talpra álljon az autó!!!
LakyBoy: Az autóm nagyon üzembiztos volt, nem volt vele semmi gond. Persze jól jött az időjárás is neki, mivel az első nap esős volt és másnap sem volt kánikula.