writing by - SzT
Hosszú hónapok óta rágja mindenki a húsz körmét, hogy mikor lehet keresztben látni végre Énekes Árpi kocsiját. A Hungaroring sok szempontból formabontó rendezvény lesz, augusztus 27-én először láthatjátok éles bevetésen a magyar mezőnyben egyedülálló gépet...
drifter.hu: Korábban a tuning kiállítás kapcsán már készült veled egy cikk (http://www.drifter.hu/index2.php?h=603&m=2), akkor sokat elmondtál az autó hátteréről, ezért erről most nem is kérdeznénk. Viszont eltelt azóta 5 hónap és a kocsi csak mostanra lett kész, mi ennek az oka?
Énekes Árpi: Ennek az oka nagyon egyszerű. Ennél rövidebb idő alatt nem nagyon lehet összehozni egy teljesen ismeretlen típusból épített versenyautót, ami tele van egyedi alkatrészekkel és versenyalkatrészekkel. Ráadásul Amerika sincs közel, ahonnan rengeteg cuccot rendeltünk. Jópár technikai kunsztot is meg kellett oldani, pl. a Ford kasztniba egy Chevy Ls7 motor került BMW váltóval és rengeteg egyedileg gyártott alkatrésszel. Szóval, az 5 hónap így nem is sok.
drifter.hu: Nem bántad meg, hogy belevágtál ebbe a projektbe?
Énekes Árpi: Egy percig sem. Azért vágtam bele, hogy a szponzoroknak egy feltűnő, különleges médiafelületet tudjak kínálni, amit nem nagyon láthatnak jelenleg a versenypályán. Eddig úgy néz ki, ez bejött, hiszen pár szponzorációs tárgyaláson már túl vagyunk, és jól alakulnak a dolgaink. Pl. a Watt Energy Drink támogatja a Mustang hungaroringi megjelenését.
drifter.hu: Mivel a garázslakók és nethuszárok szeretik a számokra csorgatni a nyálukat, néhány technikai adatot ossz meg velünk az autóról.
Énekes Árpi: Egyelőre a motor a gyári konfiggal lett összerakva, azaz 510Le és 640 Nm teljesítményű. De ennek a motornak a rugalmassága a legfőbb erénye, 1500-as fordulaton már kb 450 Nm nyomaték áll rendelkezésre, ami bődületes.
Télen aztán megkapja az optimalizált szívósort a nagyobb pillangóval, valamint a gyári leömlőket is lecseréljük hengerenkéntire, így a kinti adatok alapján garantált 80 Le plusz keletkezik.
A súlyról nem tudunk nyilatkozni, mérve még nem lett. Sok súlyt kiszedtünk belőle, de így is kb. 1300 kiló lesz. Télen további könnyítésekkel kb. 100 kilótól szabadítjuk meg még a lovat.
drifter.hu: Ez a technikai specifikáció saccra hol van Vaughn Gittin JR Fordjához képest? Egyáltalán, összehasonlítható a Falkenes Mustanggal?
Énekes Árpi: Nem lehet összehasonlítani, hiszen az egy gyári Ford versenyautó a Nascar mérnökei által építve, a miénk meg egy hazai fejlesztés. Remélem egyszer lehetőségem lesz összemérni a tudásomat Gittinnel, és talán akkor a Nascar mérnökei jönnek majd utána gratulálni...:)
drifter.hu: A Sidewayz Crew a Mustang nélkül sem szégyenkezhet, mesélj a csapatról, elég ütős gépeket sikerült összehozni.
Énekes Árpi: Igen, a csapatban elég ütős autókat sikerült felsorakoztatni. Szerencsés Pisti - a tavalyi bajnok - egy e92 M3-mal állt idén rajthoz. Igazából jövőre lesz belőle ütős autó, idén a fejlesztgetés folyik. Lehet, hogy jövőre abba is egy igen különleges motor kerül, ami magyar drift autóban még nincs.
Csapatunk japánból származó büszkeségét, a több mint 500 Le-s Nissan 350z-t, Túri Ati vezeti egyre eredményesebben. Idén már ő is a profik között indult.
Remélhetőleg mindhárom autó rajthoz áll augusztus 27-én a Hungaroringen.
drifter.hu: Mit gondolsz, mennyire fog feküdni a pálya a kocsinak, mit vársz a hétvégétől?
Énekes Árpi: A Mustangnak biztosan feküdni fog a pálya, hiszen a fizikai adottságai a nagy íveket és a nagy tempót igénylik. Remélem tudunk menni pár jó kört, és elkezdhetjük az összeszokást az autóval. Egy biztos, füstnek nem leszünk híjján...:)
Matt Powers FormulaD-s autójában is ugyanaz a motor muzsikál, ami Árpi Mustangjában is fellelhető: https://www.youtube.com/watch?v=syPElKDQmlU
Íme, az alapjárat: https://www.youtube.com/watch?v=LqpPzXo0Sqc
Hallgasd meg élőben, nézd meg a saját szemeddel, ahogy életre kel a Mustang, gyere ki szurkolni a Hungaroringre augusztus 27-én!
Köszönjük Árpinak az interjút, találkozunk a versenypályán!